lørdag den 26. december 2020

Lille Gulben i Klydesøen

 Efter den tilpas gode, uden at være for hektisk, efterårsferie, gik der en uge uden alt for vilde meldinger, hvilket passede mig fint, da det egentlig er frygteligt stressende at være twitcher. Fredag 20201023 fandt SeK imidlertid en Lille gulben i Klydesøen, og det blev startskuddet til en ekstremt stressende og hektisk måned med 2 nye arter for landet, og 2 nær-nye arter for landet.

Lille gulben kunne jeg egentlig bare have sprunget over, for den havde jeg set fint ved Ulvedybet i 2019, men da jeg gerne ville have den på min Sjællandsliste var der en god undskyldning for at bruge en lørdag eftermiddag i Sydtårnet ved Klydesøen. Fuglen var pp hele dagen, og blev der en måned, frem til 20201123. Den kom helt uden problemer i skopet, og blev krydret med en hyggelig snak med finderen ham selv, der underholdt med sin mundtlige finderberetning in situ. Fuglen er fotograferet på en del afstand, men kan nok erkendes som flavipes trods alt.

Lille Gulben, Klydesøen, 20201024.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar