mandag den 11. juni 2018

Gode småfugle i november

Efterårets sidste gode småfugl blev for mit vedkommende en Nonnestenpikker, der blev fundet af EVR på Skansehage ved Rørvig 2017-10-31. Jeg var pp tidligt næste morgen, 2017-11-01, hvor jeg havde et par timer inden jeg skulle på arbejde. Efter en halv times eftersøgning blev fuglen fundet, og kunne nu nydes på behørig afstand. Fuglen var en hun, og derfor relativt anonymt tegnet, selv om haletegningen og den lange primærprojektion afslørede den. Det vil givetvist være en fugl jeg vil prøve på at rykke på igen, hvis en han - forår som efterår - kommer forbi.

2017-11-11 var jeg forbi Gedser Fuglestation for at arbejde lidt med club300, og der kom AnHL forbi med en fin Rødtoppet fuglekonge. En fin afbrydelse!

Næste weekend, 2017-11-19, var jeg på Fjellerup Strand på Djursland for at kigge efter Krognæb. En lille gruppe fugle var dagen før set i en sommerfuglehave, så dem skulle jeg også se. De var imidlertid langt væk, men en lille flok Store korsnæb sad fint i hans have i stedet for. Det var mange år siden jeg har set så fine Store korsnæb, da det normalt ikke er en art jeg ofrer meget opmærksomhed.

Jeg er fan af det lave vinterlys, så en Skærpiber i Reersø Havn, 2017-10-30, skal også med...




Indrømmet, det er svært at identificere Nonnestenpikkeren her, men jeg MÅTTE bare have et billede af fuglen med færgen i baggrunden. Skansehage, 2017-11-01, 0734.

0744.

Med en Grønirisk. 0757.

En lille flok Skægmejser på trækforsøg på Røsnæs skal også med. 2017-11-04.

Rødtoppet fuglekonge, Gedser Fuglestation.

En fin lille flok på 5 Store korsnæb i det lave vinterlys på Djursland. 2017-11-19, 1000.

1002.



1004.

Helt spontant fløj en af hannerne hen i et æbletræ foran den lille skare af dippere. 1010.




Alle 5 fugle. 1012.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar