mandag den 30. marts 2015

The usual suspects fra nærområdet

En køkkenopsætning samt lidt øvrige gøremål har gennem vinteren effektivt blokeret for andet end de livsnødvendige twitches, beskrevet i forrige indlæg. Det er derfor kun blevet til lidt birding for nedrullede bilruder, til og fra arbejde og dagligvareindkøb. Billederne er derfor oftest taget på skodtidspunkter sent på eftermiddagen. De stadigt mere stabile forekomster af Blisgæs sætter jeg især pris på, men ærgrer mig samtidigt over, at jeg sjældent får kigget flokkene ordentlig igennem. En omkreds på 10 km fra mit hjem er faktisk forbavsende rigt på gæs og svaner!

Blisgæs ved Tissøs NØ-ende 2014-12-30.




Sædgæssene svinger i antal. Er der mon noget spændende i denne flok? 2015-02-14.

En usædvanligt mørkbuget Blisgås. Fugledegård 2015-02-26.

Min søn er meget betaget af de gulnæbbede svaner, ikke mindst deres sang. Lille Åmose Øst 2015-03-02.

- der fjælede sig en Pibesvane i den flok Sangsvaner...Lille Åmose Øst 2015-03-02.

Blå kærhøg er heldigvist stadig fast inventar blandt vinterfuglene. Fugledegård 2015-03-03.

Denne tornskade blev eneste hæderlige fund denne vinter; jeg dyrkede den en halv times tid mens den fangede regnorme langs en grøft. Tissø, enge i syd, 2015-03-12.

Det er yderst sjældent at jeg har fanget bjergiriskernes rødlige overgump, så det skal selvfølgelig med...2015-03-12.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar